روح من کم سال است .

 کدوم نامردی، کی تاریخ، اومد و گفت قانون؟

 کدوم بی خردی گفت بیاین خاک رو تیکه کنیم و هر تیکه باشه مال یکی؟

و چی شد که برای بودن توی هلند باید از یه سری آدم اجازه بگیرم؟  زمین مال منه.

 اونی که انداخت سر زبونا که مدرسه خوبه و همین یکی فقط خوبه کیه؟

 کی خوب شد... کی دزدی... کی....

 خل میکنن این محدودیت ای قراردادیه احمقانه.


 من پیشنهاد بهتری ندارم.



من به آغاز زمین نزدیکم

نبض گل ها را می گیرم

آشنا هستم با ، سرنوشت تر آب ، عادت سبز درخت



روح من در جهت تازه اشیاء جاری است .

روح من کم سال است .

روح من گاهی از شوق ، سرفه اش میگیرد .

روح من بیکار است :

قطره های باران را ، درز آجرها را ، می شمارد .

روح من گاهی ، مثل یک سنگ سر راه حقیقت دارد



من ندیدم دو صنوبر را با هم دشمن .

من ندیدم بیدی ، سایه اش را بفروشد به زمین .

رایگان می بخشد ، نارون شاخه خود را به کلاغ .

هر کجا برگی هست ، شوق من می شکفد .

بوته خشخاشی ، شست و شو داده مرا در سیلان بودن .



مثل بال حشره وزن سحر را می دانم .

مثل یک گلدان ، می دهم گوش به موسیقی روییدن .

مثل زنبیل پر از میوه تب تند رسیدن دارم .

مثل یک میکده در مرز کسالت هستم .

مثل یک ساختمان لب دریا نگرانم به کشش های بلند ابری

تابخواهی خورشید ، تا بخواهی پیوند ، تا بخواهی تکثیر



من به سیبی خشنودم

و به بوئیدن یک بوته بابونه .

من به یک آینه ، یک بستگی پاک قناعت دارم .

من نمی خندم اگر بادکنک می ترکد .

و نمی خندم اگر فلسفه ای ، ماه را نصف کند .

من صدای پر بلدرچین را ، می شناسم ،

رنگ های شکم هوبره را ، اثر پای بز کوهی را .

خوب می دانم ریواس کجا می روید .

سار کی می آید ، کبک کی می خواند ، باز کی می میرد .




 از صدای پای آب

سهراب سپهری


 با صدای خسرو شکیبایی بیشتر لذت ببرید.

نظرات 4 + ارسال نظر
راز یکشنبه 15 خرداد 1390 ساعت 02:59 ب.ظ http://manoshab.blogsky.com/

سلام
وبه قشنگی داری... خوشحال میشم به منم سر بزنی.... با تبادل لینک اگه موافقی خبرم کن.. مرسی

بهــــــــزاد یکشنبه 15 خرداد 1390 ساعت 02:59 ب.ظ http://LEILAJ.BLOGFA.COM

سلام دوست گلم
مطالبت زیبا و خواندنیه...
یه سر به منم بزن و بهم امتیاز بده.باشه؟؟؟
امتیاز دادی خبرم کن...
ولی انصافا حتما امتیاز بدیا...
منتظـــــرتم....

علی یکشنبه 15 خرداد 1390 ساعت 09:09 ب.ظ

روح من اما, خسته است...

شین سه‌شنبه 17 خرداد 1390 ساعت 10:21 ق.ظ

منم پیشنهادی ندارم. ولی می دونم اینجوری خوب نیست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد